piątek, 21 czerwca 2013

Witam! Trochę przerwy sobie zrobiłem a to z powodu obrony, która miała miejsce wczoraj :) Dodam, że wynik bdb :) Ale do rzeczy. Dziś trochę o kurczaku. Każdy widział, jadł i przyrządzał. Kurczaka można przyrządzić na bardzo wiele sposobów:) Mięso ma to do siebie, że jest delikatne, szybko się je robi, i smakuje wyśmienicie na ostro, słodko kwaśno, jak i w klasycznym stylu. Ja mam pomysł na nieco nietypowego kurczaka, który  powala smakiem! :) KURCZAK W KAPUŚCIE, tzw kurczak po zakopiańsku. Ja lekko ten przepis zmodyfikowałem:)


Składniki:
Kurczak (co kto lubi)- piersi, tzw palki kurczaka, lub tą drugą część.
Cytryna 2 szt.
czosnek granulowany
świeża natka pietruszki
pieprz, sól,
kapusta kiszona 500g
szklanka śmiatanki  kwaśnej
olej do smażenia.
3 łyżki masła

Przygotowanie:

Kurczaka umyć i osuszyć. Natrzeć czosnkiem, skropić sokiem z cytryny, oprószyć dość obficie pieprzem, osolić. Można posypać dowolną ulubioną przyprawą do kurczaka. Zawinąć w folię i na około godz. pozostawić w lodówce aby kurczak przeszedł aromatami.
 Odsciznąć sok z kapusty, lekko ją przesiekać aby się nie ciągnęła, wrzucić do gara z roztopionym masłem. Kapuchę dusić do miękkości. Podlewać czasem w razie potrzeby wodą aby się nie przypaliła.  Kurczaka wyjąć i obsmażać na patelni Przełożyć do kapusty w garnku i dusić do miękkości. Jak kurczak jest już miękki, wyjmujemy kawałki kurczaka, a kapustę doprawiamy wegetą, pieprzem, i cukrem do przełamania smaku. Ma być lekko ostra i słodko kwaśna. Taki miks smaków:) Następnie wlewamy śmietanę, lekko ją odparowujemy- i na sam koniec dodać posiekaną natkę pietruszki. Włożyć w to kurczaka i odczekać chwilę. Przepis w samym opisie może wydawać się skomplikowany- ale uwierzcie mi, nic prostszego nie ma :) Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. chyba się skuszę i przygotuję męzowi...:) bardzo ciekawy przepis...ja robiłam kiedyś żeberka po zakopiańsku też w kapuście. były wyśmienite..:)EWELINA

    OdpowiedzUsuń